آشنایی با انواع سیستم های نمای شیشه ای

آشنایی با انواع سیستم های نمای شیشه ای

در ساختمان های بلندمرتبه و برج ها و یا ورودی ساختمان های تجاری-اداری که نیاز به نمای باز و یا اجرای دیوار تماما شیشه ای می باشد؛ از سیستمهای نمای شیشه ای استفاده می گردد.
مهندس رهنما
1400/11/28
0 نظر

در ساختمان های بلندمرتبه و برج ها و یا ورودی ساختمان های تجاری-اداری که نیاز به نمای باز و یا اجرای دیوار تماما شیشه ای می باشد؛ از سیستمهای نمای شیشه ای استفاده می گردد. از دلایل اصلی مهم معماری که باعث رفتن به سمت این نماها میگردد؛ ایجاد ابهت در ساختمان و وجود نور طبیعی در لابی و ساختمان، ایجاد یکپارچگی در نما و ویوی مناسب، ایجاد ظاهری زیبا و چشم نواز در ساختمان ها،کاهش چشم گیر سر و صدای فضای بیرون ساختمان، ظاهری جدید و مدرن و استفاده بیشتر از نور طبیعی و بهبود سلامت روح و روان کاربران ساختمان از مهم ترین این دلایل می باشند.

به طور کلی انواع نماهای شیشه ای امروزه به 4 گروه زیر می توان تقسیم نمود:

1- نمای کرتین وال (لامل): سازه آلومینیومی، 2- نمای ادد-آن (Add-On): سازه آهنی و آلومینیومی، 3- نمای اسپایدر: سازه با قوطی و لوله ی استیل یا آهنی-کابل-شیشه 4- نمای یونیتایز: سازه آلومینیومی

از ویژگی ها و خصوصیت های کلی همه ی نماهای شیشه ای که به صورت اشتراکی در همه ی مدل های نمای شیشه ای یافت می شود؛ میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

1- خود ایستا (Self Support) هستند. به این معنی که این سازه ها هیچ بار مرده ای از ساختمان را به دوش نمی کشند و تنها نیرویی که بر آن وارد می گردد وزن خود سازه و نیروی بادی است که به احتساب موقعیت اقلیمی و ارتفاع ساختمان بر آن وارد می گردد.

2-در برابر عواملی مثل فشار باد، نشست های احتمالی ساختمان و تنش های ناشی از تکان های زلزله مقاوم هستند.

3- عایق حرارت، رطوبت و صدا هستند (کرتین وال ها و نماهای یونیتایز به دلیل ترمال بریک بودن و قابلیت نصب شیشه دو جداره و یا چند جداره نسبت به مابقی سیستم ها دارای برتری هستند).

4- به دلیل کم کردن با وارده به سازه و استراکچر ساختمان و در نتیجه مقاومت بیشتر ساختمان در برابر زلزله، سازه هایی سبک هستند.

امروزه به دلیل این ویژگی و خصوصیات بارز، نماهای شیشه ای جایگزین بسیار مناسبی به جای نماهای ملاتی و سنتی شده اند و از آن ها به عنوان یک راه حل معماری مدرن در ساخت ساختمان های فردی و تجاری بزرگ استفاده می گردد.

مجموعه آلوفرد مفتخر است که در زمینه نماهای شیشه از پیشتازان بوده و با در اختیار داشتن تیم تخصصی خود، آماده مشاوره و انجام تمامی پروژه ها در زمینه نماهای شیشه ای می باشد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر